U heeft besloten uw woning te gaan verkopen. Natuurlijk wenst u dat dit snel en tegen de beste condities plaatsvindt. Maar de tijd waarin huizen razendsnel van eigenaar wisselden, is voorbij. Toch blijft de vraag groot, gezien de vele bezichtigingen. Mensen zijn alleen iets terughoudender geworden. Een marketingstrategie die daarop inspeelt, is nu belangrijker dan ooit. Een deskundige makelaar maakt daarin het verschil. Dit is waarom:
UITGEKIENDE MARKETINGMIX
Een gespecialiseerde makelaar gebruikt een zorgvuldig gekozen marketingmix voor de verkoop van uw woning. In het hogere segment is een strategie nodig die verder gaat dan Funda. Het is vaak simpelweg niet voldoende om een advertentie te plaatsen en te wachten tot er geïnteresseerde kopers op af komen. Uw woning vergt ook de aandacht van potentiële kopers die niet actief op zoek zijn naar een nieuw onderkomen.
Een goede makelaar maakt gebruik van diverse extra online en offline kanalen om de aandacht te trekken van de doelgroep. Denk hierbij aan de inzet van landelijke media, gerichte online advertising en het eigen netwerk.
Overweeg ook een makelaar met een internationaal netwerk bij uw keuze. Potentiële kopers van woningen in het hogere segment zijn niet gebonden aan een specifieke regio en bezitten vaak meerdere objecten. Uw makelaar kan de woning onder de aandacht brengen bij kopers over de hele wereld. Zo vergroot u het aantal potentiële kopers en de kans op een snelle en succesvolle verkoop.
KENNIS EN EXPERTISE
Een ervaren makelaar die gespecialiseerd is in het hoge segment, begrijpt hoe uw woning het beste verkocht wordt. Ieder object is uniek en de makelaar (h)erkent dat: of het nu gaat om een luxe penthouse in de Randstad of een landelijke boerderij met een agrarische bestemming. Bovendien gelden op financieel, juridisch en fiscaal gebied andere regels. Een goede makelaar adviseert u over hoe u uw woning optimaal kunt presenteren om maximale resultaten te behalen. Die expertise maakt het verschil.
VERTROUWELIJKHEID
Bij de verkoop van een object in het hogere segment speelt privacy en vertrouwelijkheid een belangrijke rol. Een ervaren makelaar begrijpt het belang van discretie en neemt de nodige maatregelen om uw privacy te waarborgen. Denk dan aan het gebruik van selectieve marketingkanalen en het screenen van potentiële verkopers.
Wist u dat… onze 50 aangesloten Qualis-makelaarskantoren nauw samenwerken? Zo weten ze wat er te koop is én komt, delen ze een gezamenlijk zoekersbestand en bespreken ze marktontwikkelingen
De stille verkoop is een optie als u waarde hecht aan privacy of nog geen directe noodzaak hebt tot verhuizen. Samen met uw makelaar kiest u de gewenste strategie. U kunt uw woning in de verkoop zetten zonder advertentie op Funda of een te koop bord in de tuin. De makelaar schakelt dan zijn netwerk in om potentiële kopers uit binnen- en buitenland aan te trekken. Informeer eens naar de mogelijkheden van deze verkoopstrategie.
PRIJSSTELLING
Een deskundige makelaar heeft ervaring in het analyseren van de marktwaarde van huizen in het hogere segment. Hij of zij komt met een realistische en concurrerende prijs die de waarde van uw woning weerspiegelt. Natuurlijk geeft de WOZ-waarde, het aantal vierkante en kubieke meters een goede indicatie van de waardebepaling van uw huis. De ervaring van de makelaar heeft uiteindelijk de meeste invloed. Hij of zij weet wat de markt doet.
QUALIS HELPT U
Met een uitgebreide marketingmix, de benodigde expertise en talloze connecties in binnen- en buitenland kan de Qualis-makelaar uw partner zijn bij de verkoop van uw huis.
Bent u benieuwd naar wat de Qualis-makelaar u te bieden heeft? U bent altijd welkom voor een vrijblijvend adviesgesprek.
Journal
With Qualis you opt for an optimal sales result.
Selling your houseLiving extra-ordinarily. Discover our exclusive listings.
Buying a houseSales advice without any obligation? Meet your Qualis real estate agent.
Sales adviceTake a look at the largest ‘secret’ listings of the Netherlands.
Make an accountinterior & lifestyle!